Pedagogai vis dažniau kelia klausimą – ar šiuolaikinė literatūra nėra tinkamesnis pasirinkimas nei klasika. Jeigu to klausia net pedagogai – ar tai nereiškia, kad vaikams reikia siūlyti skaityti paprastesnius kūrinius?
Vaikams ji per sunki?
Šiuo metu gana daug diskutuojama apie literatūros kūrinius, kurie yra skiriami mokykloje. Pirmiausia todėl, kad vaikai apskritai labai sunkiai skaito, jiems paprasčiausiai sunku susikaupti, kadangi labai daug laiko praleidžia naršydami internete, kur reikalingą info gauna visiškai neįdėdami jokių pastangų.
Klasikos būtinumas ir poreikis
Kadangi šio tipo literatūra dažniausiai atrodo labai sudėtinga i ne tik vaikams, tačiau taip pat ir suaugusiems jos skaitymas atrodo ne kaip malonumas, tačiau kaip darbas, tokiu atveju kyla klausimas – ar tikrai verta gaišti savo laiką ir skaityti tai, kas atrodo per daug sudėtinga.
Žinoma, jeigu pedagogai tikina, kad tokio tipo literatūra yra naudinga – tokiu atveju skaitymas reikalingas, net ir tada, kai tai atrodo gana komplikuota. Visgi, visada galima pasirinkti paprastesnes alternatyvas, galiausiai, svarbiausia, kad vaikas skaitytų ir jeigu jis tai daro, tačiau jam nepatinka lietuvių tradiciniai kūriniai – tokiu atveju tegul skaito tai, kas jį labiausiai domina.
Knygų programos kismas mokykloje
Tai, ką šiuo metu skaito vaikai mokykloje – kinta. Nors atrodo, kad metai iš metų tam tikri kūriniai nesikeičia, tačiau juk mokykloje tenka skaityti ir šiuolaikinės literatūros šedevrus, kurie metų eigoje tikrai kinta. Štai todėl norime akcentuoti, kad požiūris, kad vaikai skaito tik labai seno rašto knygas – neteisinga.
Visgi, reikia suprasti, kad tam tikros knygos net ir metų eigoje nepraranda savo svarbos. Taip pat jos padeda vaikams suprasi tam tikrus dalykus, galiausiai, net išmokti skaityti, tad jo svarbumas – ne iš piršto laužtas, o patvirtintas. Ne tik laiko, tačiau ir specialistų.
Geros knygos – ne tik patikrintos laiko
Tiesa, ne tik klasika verta vaiko laiko, kadangi šiuo metu galima rasti labai daug unikalios literatūros, kuri gali padėti vaiką ugdyti kaip asmenybę. Klasika yra svarbi, tačiau ji tikrai nėra svarbiausia, kadangi geri dalykai ne tik patvirtinti laiko, tačiau ir naujai sukurti.